Commissies

Zonder actieve leden is Pegasus vleugellam! Deze actieve leden verzamelen zich in commissies van Pegasus om samen leuke evenementen te organiseren. Er worden contacten gelegd met kroegen, clubs, reisorganisaties, potentiele sponsors, sprekers, hotels en hostels. Van uitjes naar het Muiderslot tot een reis naar Thessaloniki of een liftreis naar Stuttgart, er is ontzettend veel mogelijk!

Een commissie is een leuke, laagdrempelige manier om deel uit te maken van de studievereniging en contacten te leggen met je studiegenoten. Over het algemeen vergaderen de commissies van eens in de 3 weken tot één keer per week, dit hangt er ook vanaf hoe snel het evenement plaats zal vinden. Vaak duurt dit ongeveer een uurtje, en is het vaak een gezellige manier om je commissieleden ook beter te leren kennen. Maar geen zorgen, alle commissies zijn goed te doen naast je studie!

Ben jij goed in organiseren, geld beheren, promotieteksten schrijven of sponsors overtuigen? Of lijkt het je gewoon heel erg leuk? Meld je dan snel aan voor een van onze commissies! Naast ontzettend veel ervaring krijg je er ook een leuk Actief Ledenuitje en een extra regel op je CV voor terug!
Hieronder staan de commissies die Pegasus rijk is. Hou je mail, de Facebook, de Instagram en de site in de gaten voor hun activiteitenagenda!

Borrelcommissie

Met de Neon-borrel is het nieuwe borrelseizoen al succesvol begonnen. Als commissielid van de borrelcommissie ben je zoals de naam al doet vermoeden verantwoordelijk voor de borrels. Als commissie bepaal je samen de thema’s van de borrels, en kan je van de borrels dus iets speciaals maken! Op de borrel komt iedereen samen om naast de studie even te ontspannen en een biertje te drinken, er heerst dus altijd een gezellige, leuke sfeer (: Lijkt het je leuk om je medestudenten op een goeie borrel te trakteren, dan is deze commissie echt iets voor jou!

Carrièrecommissie

Is jou al vaak genoeg gevraagd door je vader, moeder, vrienden, oom of oma: “Wat kun je nou eigenlijk met ISW? Wat word je dan later?” Nou, voor deze vragen en meer is de carrièrecommissie opgericht. Deze commissie laat het toekomstbeeld na de studie ISW zien. Deze commissie organiseert onder andere workshops om extra-curriculaire skills te ontwikkelen. Daarnaast neemt de commissie onze leden mee naar bedrijven die voor ISW-studenten enorm interessant zijn. Als deze activiteiten nog niet genoeg zijn om je kritische omgeving ervan te overtuigen van de relevantie van onze studie, dan kun je iedereen meenemen naar Meet ISW! Op deze ouderavond wordt door docenten, alumni en medestudenten een exclusief inkijkje gegeven in ISW.

Kortom: de carrièrecommissie is een commissie die zich richt op de wereld ná ISW. Lijkt het je leuk om deze commissie te versterken of heb je een goed idee voor de commissie, mail dan naar carriere@studieverenigingpegasus.nl

Educatiecommissie

Soms ben je gewoon even toe aan een beetje extra informatie onder het genot van een biertje. Daar hebben wij de Edu voor. De Educatiecommissie organiseert elk jaar weer een aantal Hotdocs (of Docu’s&Donuts), waar we samen met een spreker een documentaire kijken onder het genot van een hotdog. Ook organiseert de Edu evenementen zoals een kroegcollege. De Edu verwelkomt dan een spreker om een interessant college te geven, maar dan in een kroeg! Als je al deze nieuwe informatie dan hebt opgevangen, moet je natuurlijk ook de kans krijgen om het toe te passen! Daarom organiseert de Educatiecommissie ook een pubquiz. Het is een quiz… in een pub.

De Edu-commissie heeft dus de focus op het plannen van evenementen die zowel leerzaam als leuk zijn, zoals een kroegcollege en de pubquiz. Ben jij een ultieme quizmaster, of verdiep jij je graag in onderwerpen die een goede aanvulling zijn op de studie zijn. Lijkt het je wat om activiteiten te organiseren die dieper gaan dan een potje bowlen, maar minstens zo leuk zijn? Of heb je leuke suggesties waar wij mee aan de slag kunnen? Meld je dan snel aan voor de Edu!

Eerstejaarsreiscommissie

De eerstejaarsreiscommissie is een commissie die bestaat uit alleen eerstejaarsleden. Zij organiseren met elkaar een reis voor hun jaargenoten. Alles is elk jaar zelf in te vullen; de bestemming, de prijs, de activiteiten. En zo zijn er al drie jaar op rij gigantisch toffe reizen georganiseerd door de leden van Pegasus. Praag en Boedapest zijn hierdoor al vaak ontdekt door de eerstejaars. Ook andere bestemmingen staan op het lijstje van mogelijkheden, want Pegasus vliegt waar ze wilt gaan!

Heb jij originele of leuke ideeën over hoe je voor de eerstejaarsgenoten een reis zou willen organiseren? Of wil je commissie-ervaring opdoen en jezelf op andere manieren ontwikkelen? Of juist samenwerken in een gezellig team, zodat je studenten uit je eigen jaar beter leert kennen? Meld je dan snel aan voor de EerCo!

Eerstejaarsweekend

Aan het begin van ieder collegejaar organiseert deze commissie een eerstejaarsweekend voor nieuwe eerstejaars studenten. Dit weekend is de ideale manier om elkaar beter te leren kennen!

Overdag worden er sport- en spelactiviteiten georganiseerd en ‘s avonds wordt er een goed feestje gebouwd. Er is toch geen betere manier om het jaar in te luiden? Het kamp staat elk jaar in het teken van een thema: van Sprookjes tot Celebrities, van Boeren tot Paupers. Kortom; het is dé gelegenheid om leuke mensen te ontmoeten. Hier ontstaan de bloeiende vriendschappen die je de rest van je studie zullen bijblijven!

Expeditiecommissie

Tijdens de Pega Expeditie ga je samen met een groepje Pegacieden uit gemengde jaarlagen op pad door Nederland. Op verschillende locaties in het land worden er spelletjes gespeeld en opdrachten gedaan. Aan het eind van de dag is er een gezamenlijk diner, waarna we een feestje gaan bouwen in de laatste stad waar we zijn. We overnachten in de geheime stad van bestemming, die jullie als commissie helemaal zelf mogen kiezen! Lijkt het jou leuk om een locatie te bedenken? Ben je goed in een spannend pad uitstippelen door Nederland? Heb je interessante opdrachten die vervuld moeten worden tijdens de reis? Kortom, beschik jij over de talenten die wij nodig hebben binnen

de Expeditiecommissie? Meld je dan nu aan!

Feestcommissie

Naast het studeren is een goed feestje bouwen uiteraard heel erg belangrijk. Niet alleen om al je schoolstress te vergeten, maar ook om vrienden te maken en contacten te leggen en onderhouden met alle Pegasus leden. De feestcommissie is verantwoordelijk voor het introductiefeest, het gala en het eindfeest. Daarnaast is er binnen de feestcommissie ruimte om nog een ander feest te organiseren, de invulling hiervan is nog vrij. Ben je creatief, bezit jij dat unieke organisatietalent en wil je het feestbeest in alle Pegacieden naar boven halen? Meld je dan snel aan voor de FeCo!

Fondswervingcommissie

De schatkisten van Pegasus vullen zichzelf niet en hoe meer budget, hoe meer leuke events wij kunnen organiseren. Daarom houd de FoCo zich ieder jaar bezig met het binnenhalen van sponsoren voor Pegasus. Deze sponsoren zijn nodig voor het voortbestaan van de vereniging. Heb je zin om je netwerk uit te breiden en je kwaliteiten in te zetten voor Pegasus? Dan zijn jouw talenten nodig ter versterking van de Fondswerving Commissie!

Kort&Actief-commissie

De K&A-commissie organiseert het hele jaar door de kleinere evenementen, zoals bijvoorbeeld een kroegentocht, een avondje schaatsen,een karaoke avond en de eind-BBQ. Dit is dé commissie om je creatieve ideeën de vrije loop te laten om iets tofs neer te zetten. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om de K&A een meer sportieve invulling te geven. Denk hierbij aan toernooien, workshops en sportieve uitjes. De verschillende activiteiten die de commissie wil gaan organiseren, zullen altijd een wedstrijdelement bevatten, in teamverband maar ook op individueel niveau. Alle Pegasus leden, van alle jaarlagen, zijn welkom bij deze leuke uitjes. Wanneer het gezellig is en iedereen het naar zijn zin heeft gehad is het uitje geslaagd! Heb je zin om het hele jaar actief mee te doen en je vooral met veel verschillende dingen bezig te houden? Dan past de K&A bij jou!

Liftcommissie

Ieder jaar vindt er een liftwedstrijd plaats, waarbij je als een duo zo snel mogelijk op de plaats van bestemming moet aankomen. Dit is uiteraard inclusief overnachting, zodat je met alle deelnemers nog een flink feestje kan bouwen. Voorgaande bestemmingen waren onder andere Stuttgart en Hamburg. De bestemming van de liftwedstrijd is altijd nog geheim, maar het belooft weer een geweldige Europese stad te worden. Ben je een avonturier en houd je van gezelligheid? Meld je dan nu aan!

Ouderejaarsreiscommissie

Sinds een paar jaar organiseert de ouderejaarsreiscommissie fantastische reizen naar mooie steden. Deze commissie bestaat uit alleen maar ouderejaarsleden, en is dus ook bedoeld voor de ouderejaars (vanaf je derde jaar). Griekenland, Estland en Letland stonden de afgelopen jaren op de planning en dit jaar is weer van alles mogelijk! Alles valt te regelen, als er maar een gemotiveerde commissie achter staat. Lijkt dit je een leuke commissie, meld je dan nu aan!

Pegagraafredactie

De Pegagraaf is het verenigingsblad van studievereniging Pegasus. Hij staat vol studiegerelateerde artikelen, studie-inhoudelijke stukken en overige artikelen die ervoor zorgen dat het blad luchtig blijft en prettig is om te lezen. Naast deze artikelen staan er ook foto’s in van alle activiteiten die georganiseerd worden door de commissies. Sinds haar oprichting in 2009 is het blad overgegaan van een stel aan elkaar geniete blaadjes naar een heus tijdschrift, dat zowel aan de keukentafel als online te lezen is.

De Pegagraaf heeft zich inmiddels een vaste plaats weten te verwerven binnen het leven van zowel ISW-studenten als docenten. Het is belangrijk dat dit ook zo blijft en daarom is de Pegagraafcommissie altijd op zoek naar nieuwe schrijftalenten (in spé).

Vier keer per jaar brengt Pegasus zijn eigen blad, de Pegagraaf, uit. Heb je journalisitieke ambities, kan je goed fotograferen of vind je het leuk om te schrijven en zit je nu al vol met nieuwe ideeën? Meld je dan snel aan!

Kijk hier voor de voorgaande uitgaven!

Kascontrolecommissie

De kascontrolecommissie is verantwoordelijk voor het controleren en goedkeuren van de financiën van Pegasus. Daarnaast heeft de kasco een adviserende functie als het gaat om financieel beleid. Klinkt saai, maar het is wel erg belangrijk. In samenwerking met de penningmeester van Pegasus probeert de kasco Pegasus financieel gezond en sterk te houden, zodat er onbezorgd kan worden doorgegaan met het organiseren van activiteiten, uitjes en reizen en zodat deze zo goedkoop mogelijk kunnen worden aangeboden. De Kasco bestaat in principe niet uit Pegasus leden, maar uit twee oud-penningmeesters en een externe oud-penningmeester.