Cursussen en Workshops

Hieronder is nieuws over aankomende cursussen en workshops te vinden

Masterclass Amnesty International

Op 25-11-2021 organiseren we de Online Masterclass ‘Write for Rights: eis gerechtigheid voor mensenrechtenactivisten’.

In deze Masterclass bespreken we de cases van de mensen die je dit jaar kunt steunen tijdens Amnesty’s wereldwijde briefschrijfcampagne. Zoals Anna Sharyhina en Vira Chernygin, de oprichters van ‘Sphere’, een LHBTI- en vrouwenrechtencentrum in Oekraïne. Terwijl groepen die zich richten op LGBTI-mensen zich in het hele land hebben verspreid, heeft Sphere talloze discriminerende aanvallen ondergaan. Ondanks aangifte van deze aanslagen bij de politie, wordt niemand ter verantwoording geroepen.

We gaan in gesprek over het belang van het uitoefenen van druk op de autoriteiten en het uiten van solidariteit met activisten. Het maakt echt een verschil! Wil je weten hoe? Doe mee met de masterclass!

Aanmelden voor de masterclass kan via deze link.

Vul je vakkenpakket voor het tweede semester aan met een bijzonder keuzevak

Wil jij meedenken over actuele maatschappelijke kwesties, en daadwerkelijk kunnen bijdragen aan oplossingen? Het Instituut voor Interdisciplinaire Studies biedt 11 bijzondere vakken aan, waaronder ‘Klassen!‘ over kansengelijkheid in het Nederlandse onderwijs, het dekoloniale vak ‘Afro-Nederlandse studies’‘Digital Warfare’ over toekomstige dreigingen in onze cyberspace, en ‘Building Bridges for Local-Global Challenges’, waarin wordt samengewerkt met studenten van Europese partneruniversiteiten. Inschrijving is geopend vanaf 6 december tot één week voor aanvang van het keuzevak. Lees meer op https://iis.uva.nl/onderwijsaanbod/iis-keuzevakken/aanbod-semester-2/keuzevakaanbod-semester-2-2021-2022.html