Studie

Studievereniging Pegasus hoort, zoals de naam het ook al zegt, bij een studie. En dit is niet zo maar een studie. Pegasus is trots dat het zich de enige echte vereniging van Interdisciplinaire Sociale Wetenschap (ISW) aan de Universiteit van Amsterdam mag noemen.

ISW is een studie waarbij je met een interdisciplinaire blik naar maatschappelijke vraagstukken leert kijken. Je doet dit door in het eerste jaar vakken te volgen van de kerndisciplines antropologie, sociologie, psychologie, politicologie en sociale geografie en planologie. Daarnaast leer je academische vaardigheden aan en ook wat voor onderzoeksmethoden er allemaal bestaan binnen de sociaalwetenschappelijke wereld. In het tweede jaar ligt de focus vooral op het zelf toepassen en combineren van disciplines om tot een interdisciplinair perspectief te komen, en verder ga je vaker zelfstandig aan de slag. Het derde en laatste jaar van de studie staat in het teken van transdisciplinariteit. Dit houdt in dat je gaat kijken naar hoe je de opgedane kennis in de praktijk kan toepassen. Dit kan zowel wetenschappelijk als bijvoorbeeld in het bedrijfsleven.

De UvA is bezig een nieuwe app te ontwikkelen voor studenten. De link voor Android is hier te vinden en voor Apple hier. De app wordt constant bijgewerkt en als je feedback hebt over wat er beter kan dan horen ze dat graag. Kijk op de site voor informatie, of kijk het filmpje voor een korte introductie.

Handige links:

Een link naar de site van de studie is hier te vinden

Een link naar de studiegids van ISW is hier te vinden

Een link naar de online studieomgeving Canvas is hier te vinden

Een link naar de roostersite is hier te vinden

Een link naar de plek waar je je vakaanmeldingen kan regelen is hier te vinden