Vereniging

Pegasus, het paard dat kan wandelen op de aarde en vliegen in de lucht.

Een veelzijdig paard: net zo veelzijdig als de interdisciplinaire studie ISW!

Studievereniging Pegasus bestaat al sinds 2001!
Maar hoe begon het? En waar komt onze naam eigenlijk vandaan?

Het begon allemaal in Almere. Startend als alleen een breed gamma propedeusejaar kwam de toenmalige PGS, de Propedeuse Gedrag en Samenleving, in september 2000 terecht in Almere in het kader van een samenwerkingsproject tussen de UvA, HvA en gemeente Almere. Daar, ver van de grote Amsterdamse stad vandaan, werd studievereniging PGS opgericht, inderdaad: PeGaSus! Dat gevleugelde paard uit de Griekse mythologie! Ja, dat was een mooie naam en meteen ook een mooi logo: Het paard kan wandelen op de aarde en vliegen in de lucht: een veelzijdig paard! Net zo veelzijdig als de interdisciplinaire studie zelf.

De propedeuse werd een bachelor, PGS werd BGS en verhuisde naar Amsterdam waar het de naam Algemene Sociale Wetenschappen kreeg (wat in 2020 is veranderd naar Interdisciplinaire Sociale Wetenschap), maar Pegasus is gebleven.

Meer informatie over wie wij zijn, waar we voor staan en wat we doen, kun je vinden op https://studiegids.nl/studieverenigingen/studievereniging-pegasus/

Pegasus onderhoudt ook contact met oud-studenten via de Alumnivereniging ASW