Vrijwilligerswerk

Wil je een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij? Neem dan eens een kijkje naar de volgende initiatieven die op zoek zijn naar enthousiaste vrijwilligers voor de goede zaak.

Bent u onderdeel van een dergelijke vrijwilligersorganisatie? Neem dan contact op met ons via info@studieverenigingpegasus.nl en we zullen kijken wat we voor u kunnen betekenen.

Ympact20 zoekt taalmaatjes!

Het Impact Creators Amsterdam programma biedt jongeren tussen de 16 en 27 jaar de kans om zichzelf, een ander en de stad beter te leren kennen. Binnen het programma is er onder andere een groep Nieuwe Amsterdammers begonnen. Het programma is op zoek naar taalmaatjes uit de buurt voor de deelnemers: zodat zij én hun buurt beter leren kennen én hun Nederlands kunnen oefenen. Het wordt weer lente dus een wandeling buiten is ideaal! Ben of ken jij iemand die 1-2 uurtjes in de week over heeft voor minimaal 4 maanden en bij voorkeur in een van deze buurten woont: Nieuw-West, West, Centrum, Buitenveldert of Zuid-Oost? Stuur dan een mailtje naar nikki@ympact020.nl of een appje naar 06-1509-1295!

Maak het verschil voor basisschoolleerlingen en jongeren in Amsterdam! Coaches/trainers/projectcoördinatoren gezocht!

Ben jij op zoek naar leuk, betekenisvol vrijwilligerswerk waarmee je jouw coaching- en leiderschapsskills kunt verbeteren en wil jij basisschoolleerlingen of jongeren op het vmbo laten ontdekken wat ze waard zijn?
Dan zoeken we jou! Geef je nu op als projectcoördinator voor Move je Buurt of als trainer/coach voor Move Your World!

Project Move je Buurt:

Met Move je buurt komen basisschoolleerlingen uit een kwetsbare wijk samen met studenten in actie voor hun buurt. In vier tot zes maanden leren zij elkaars leefwereld kennen en geven ze samen de buurt een boost. Met een groepje van ongeveer 4 studenten sta je vijf keer voor een groep 7 of 8.

Tijdsbesteding: tussen de 2 – 4 uur per week. Start maart/april.

Meer info: https://www.stichtingmove.nl/movejebuurt/

Project Move Your World:

Met Move your world komen vmbo-leerlingen vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander, begeleid door (student)vrijwilligers.

We zoeken per klas 2 trainers, dus het kan bijv. ook samen met je huisgenoot of beste vriend(in)! Het gaat om brugklasleerlingen in Amsterdam.
Tijdsbesteding: 2x 1,5 uur. Datum in de week van 23 mei.

Meer info: https://www.stichtingmove.nl/wat-we-doen/move-your-world/#trainer

Interesse & vragen mail naar mette@stichtingmove.nl

Ympact20 zoekt vrijwilligers!

Wil jij impact maken in Amsterdam? Nieuwe mensen ontmoeten? Je kwaliteiten en talenten ontdekken? Van Nieuw-West tot IJburg: waar je ook woont, wie je ook bent, ook jij kan iets goeds doen voor een ander om zo onze mooie stad nóg een stukje mooier te maken. Doe bij Ympact020 mee met MDT YourCube (Maatschappelijke Diensttijd)! We zoeken samen met jou naar een vrijwilligersplek die bij jou past en je kan toffe trainingen volgen. Aan het einde van je traject krijg je een Europees certificaat, een mooie aanvulling op je CV! Klik hier voor meer informatie.

Vrijwilligers gezocht voor een congres!

In maart 2022 vindt er een internationaal sociologisch congres plaats dat wordt georganiseerd door de Norbert Elias Stichting. Het congres duurt drie dagen en is een eerbetoon aan socioloog Johan Goudsblom die in 2020 is overleden. Het bevindt zich in de KNAW in Amsterdam van 17 maart tot en met 19 maart 2022.
Het KNAW zoekt een twee vrijwilligers die betrokken willen zijn bij het congres. Je staat dan klaar om mensen te helpen de weg te wijzen en om vragen te beantwoorden. Er is hiervoor helaas geen vergoeding beschikbaar, maar het is wel een hele mooie ervaring aangezien je betrokken bent bij een congres waarbij sociologen uit de hele wereld komen spreken. Verder is het natuurlijk ook een mooie toevoeging op je CV. Meer informatie is te vinden op deze website: https://goudsblom-conference.com/.
Bij interesse kun je direct een mailtje sturen naar emmavandermarel@hotmail.com met je beschikbaarheid!

Stichting Senior&Student

Bij stichting senior&student wordt je 6 maanden aan een senior naar keuze gekoppeld. Samen werk je aan doelen om de senior meer zelfredzaam te maken.

Je krijgt hierbij ondersteuning van de stichting en wordt getraind in jouw coachingsvaardigheden. Goed dus voor je persoonlijke ontwikkeling, maar vooral ook mega gezellig en betekenisvol. Een leuke opa of oma in je studentenstad, wie wil dat nou niet?

Careibu (waar stichting senior&student onder valt) biedt sociale bijbanen en vrijwilligerswerk in Nederland. Ze hebben al meer dan 1200 studenten gematched. Meer informatie kan je vinden op hun website of je kan dit filmpje van een van hun matches kijken

WelnU Taal

WelnU Taal is een organisatie die taalcafés organiseert voor vluchtelingen en andere geïnteresseerden in Amsterdam. Op dit moment zijn ze op zoek naar vrijwilligers die willen helpen om weer live op locatie aan de slag te kunnen! Klik hiernaast op Vacaturetekst WelnU Amsterdam voor meer informatie en hoe je je aanmeldt.

NL Cares

NL Cares is een organisatie die allerlei vrijwilligersinitiatieven organiseert en faciliteert in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Van het uitdelen van voedselpakketten aan mensen in nood tot het schrijven van gedichtjes voor ouderen in een verzorgingstehuis (hier hebben wij als vereniging aan meegedaan), hun aanbod is zeer divers en ondersteunend aan zij die het het meest nodig hebben. Om je in te schrijven voor een of meerdere activiteiten van wat ze aanbieden, moet je eerst een account voor hun website aanmaken. Dat kan hier!

Hier is een filmpje over waar NL Cares voor staat.